Niemal w każdym projekcie w branży IT, bez względu na to czy dotyczy to prac programistycznych, graficznych/UX, z zakresu architektury czy innych, główny wykonawca korzysta w jakimś zakresie z podwykonawców....
W branży IT skończyła się era bezwarunkowego wzrostu i zatrudniania ,,na zapas". Obecnie firmy technologiczne, w odpowiedzi na globalne spowolnienie i presję na rentowność, dokonują strategicznej racjonalizacji zatrudnienia. Sztuczna inteligencja...
Na rynku IT objętość umów wdrożeniowych (czyli szczególnego rodzaju umów o dzieło) rośnie wraz z poziomem złożoności samego wdrożenia oraz wysokości wynagrodzenia wykonawcy. Zasada jest bardzo prosta. Im większy projekt...
Kwestia odpowiedzialności w umowach IT jest jednym z najdłużej negocjowanych przez jej strony. Z jednej strony Zamawiającym zależy na tym aby wykonawca odpowiadał jak najszerszym zakresie. Dla wykonawców natomiast istotne...
Wykonawca projektu IT często ma mniej korzystną pozycję w realizacji projektu, niż zamawiający. To od wykonawcy wymaga się aby działał terminowo, skutecznie, dostarczał zamówione oprogramowanie i to najlepiej bez żadnych...
Umowy towarzyszą przedsiębiorcy na każdym kroku. Często nie przykłada się jednak uwagi do ich dokładnego analizowania czy dopracowywania. Piszę i mówię o tym często. Jeśli czytasz ten blog to wiesz...
Umowa wdrożeniowa dotycząca projektów IT jest zazwyczaj wieloetapowa i zawiera różne elementy. Powinny one znaleźć odzwierciedlenie w jednym z pierwszych paragrafów umowy wdrożeniowej, tj. części dotyczącej przedmiotu umowy wdrożeniowej. Solidne...
Każda umowa wdrożeniowa zawiera postanowienie dotyczące wynagrodzenia. Jednak w odróżnieniu od innych umów, w jednej umowie wdrożeniowej mogą przenikać się różne modele rozliczyć. Dzieje się tak dlatego, że najczęściej umowy...
Ekspansja zagraniczna stanowi dzisiaj naturalny etap rozwoju dla dojrzałych spółek SaaS, które osiągnęły walidację swojej usługi na rynku krajowym. Globalizacja rynków cyfrowych otworzyła przed polskimi firmami z branży Software as...
Gry komputerowe to nie tylko forma rozrywki – to złożone dzieła twórcze, które łączą w sobie elementy narracji, grafiki, muzyki i technologii itd. Dzięki swojej złożoności często kwalifikują się jako...